مقایسه کفش های داخلی و خارجی | کفش‌های ساخت داخل و خارج چه تفاوتی دارند

مقایسه کفش های داخلی و خارجی؛ کدام یک بهتر هستند؟

کفش یکی از مهم‌ترین پوشیدنی‌ها است که افراد در هنگام خرید آن وسواس زیادی دارند؛ چرا که یک کفش بد می‌تواند به‌شدت پاهای فرد را اذیت کند و به آن‌ها آسیب برساند. طی سال‌های اخیر کفش‌های ایرانی توانسته‌اند از نظر زیبایی ظاهر و کیفیت، به رقبای خارجی خود بسیار نزدیک شوند. به همین علت بسیاری از افراد کفش‌های ایرانی را در بین گزینه‌های خرید خود قرار می‌دهند. مقایسه کفش های داخلی و خارجی برای این دسته از افراد اهمیت زیادی دارد؛ چرا که آن‌ها با بررسی مشخصات این کفش‌ها، می‌توانند انتخاب بهتری داشته باشند. کفش‌های داخلی و خارجی را می‌توان از نظر معیارهای بسیار مختلفی مانند کفی و جنس با یکدیگر مقایسه کرد. در این مطلب کفش‌های ایرانی و خارجی را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

کفش داخلی بخریم یا خارجی؟

احتمالا تا به امروز برای شما پیش‌آمده است که با افرادی مواجه شده‌اید که در سفر یا گردش از کیفیت کفش خود به‌شدت ناراضی هستند. لذت گردش یا سفر این افراد به علت نداشتن کفش مناسب برای آن‌ها از بین می‌رود. به همین علت انتخاب یک کفش خوب اهمیت بسیار زیادی دارد.

با ظهور شرکت‌های متعدد تولیدکننده کفش در ایران، بسیاری از افراد به علت قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش بهتر، خرید کفش‌های ایرانی را در نظر می‌گیرند. از آن‌جایی که بیشتر کفش‌های موجود در بازار ساخت خارج از کشور هستند و کفش‌های ایرانی برای بسیاری از افراد، به‌خصوص جوانان تازگی دارند، افراد برای اطمینان از خرید خود نیاز به مقایسه کفش های داخلی و خارجی دارند. برای پاسخ به این سوال که کفش داخلی بخریم یا خارجی، باید در ابتدا با تمام مولفه‌های تاثیرگذار در کیفیت و طول عمر کفش آشنا شد.

آشنایی با مولفه‌های تاثیرگذار در کیفیت و طول عمر کفش

کفش از پوشیدنی‌هایی است که مولفه‌های زیادی مانند اندازه، مقاومت در برابر عوامل محیطی، کیفیت کفی و جنس در کیفیت و طول عمر آن تاثیرگذار هستند. این مولفه‌ها اهمیت بسیار زیادی در مقایسه کفش های داخلی و خارجی دارند؛ چرا که یک کفش خوب باید تمام در تمام مولفه‌های عنوان‌شده، کیفیت خوبی داشته باشد. افراد می‌توانند با بررسی این مولفه‌ها در هنگام خرید کفش، کفش بهتر و با‌دوام‌تری را خریداری کنند. مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار در کیفیت و طول عمر کفش عبارت‌اند از:

  • مقاومت پوشش کفش در برابر عوامل محیطی مانند آب و اجسام تیز
  • کیفیت و ضخامت کفی کفش
  • انعطاف کفش
  • قیمت کفش
  • جنس و متریال کفش
  • زیبایی طراحی کفش
  • اندازه استاندارد کفش

مقایسه کفش‌های خارجی و داخلی از نظر اندازه

در مقایسه کفش های داخلی و خارجی، اندازه یا سایز کفش یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها به‌شمار می‌آید؛ چرا که اندازه کفش بر اساس میانگین سایز پای خارجی‌ها ساخته می‌شود. سایز پا ارتباط مستقیمی با قد افراد دارد و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها عموما میانگین قدی بلند‌تری به نسبت ایرانی‌ها دارند. به همین علت محدوده سایز کفش‌های ایرانی برای ایرانیان مناسب‌تر است. باید اشاره کرد که مهم‌ترین مولفه در انتخاب کفش، اندازه آن است و به همین دلیل در مقایسه کفش های داخلی و خارجی، اندازه کفش اهمیت زیادی دارد. افراد باید قدرت انتخاب بالایی در اندازه کفش موردنظر خود داشته باشند.

مقایسه کفش‌های خارجی و داخلی از نظر مقاومت در برابر عوامل محیطی

کفش‌ها برای کاربری‌های متفاوتی مانند صخره‌نوردی، ورزش، پیاده‌روی، مهمانی و فعالیت روزمره ساخته می‌شوند. کفش‌های کوهنوردی، صخره‌نوردی یا ورزشی باید در برابر عوامل محیطی زمینه مخصوص خود مقاومت بالایی داشته باشند اما تمام کفش‌ها نیز باید در برابر شرایط محیطی از حداقل مقاومت برخوردار باشند. برای مثال کفش‌های پیاده‌روی باید در برابر نفوذ رطوبت مقاومت خوبی داشته باشند. به همین علت مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، ضربه و اجسام تیز یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در مقایسه کفش های داخلی و خارجی به‌شمار می‌آید.

مقاومت در برابر عوامل محیطی با پوشش و جنس رویه و ضخامت کفی کفش ارتباط مستقیمی دارد. از آن‌جایی که کفش‌های خارجی عموما رویه باکیفیت‌تر و کفی ضخیم‌تر و باکیفیت‌تری دارند، مقاومت این کفش‌ها در برابر عوامل محیطی بیشتر است. البته باید اشاره کرد که تنها کفش‌های خارجی باکیفیت مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی دارند و مدل‌های بی‌کیفیت این کفش‌ها در برابر عوامل محیطی بسیار آسیب‌پذیر هستند.

شایان‌ذکر است که کفش‌های داخلی باکیفیت زیادی نیز در بازار موجود هستند که در برابر این عوامل مقاومت خوبی دارند. برای مثال کفش چرم تبریز در برابر اجسام تیز و نفوذ رطوبت بسیار مقاوم است و می‌توان با خیال راحت از مدل‌های مختلف آن بدون نگرانی از بابت خرابی کفش استفاده کرد. به‌طورکلی در این مولفه برتری با کفش‌های باکیفیت خارجی است.

تفاوت در نوع متریال کفش‌های ایرانی و خارجی

همه افراد در زمان انتخاب کفش موردنظر خود به جنس متریال به‌کاررفته در آن توجه زیادی می‌کنند. عموما کفش‌ها از جنس پارچه، چرم و پلاستیک نرم هستند و تفاوت اصلی میان کیفیت این مواد است. مقایسه کفش های داخلی و خارجی از نظر جنس بسیار پیچیده بوده می‌باشد؛ چرا که در برخی کفش‌ها مانند کفش‌های چرم، جنس متریال به‌کاررفته در کفش‌های ایرانی بسیار خوب و مناسب است.

از طرف دیگر جنس متریال به‌کاررفته در کفش‌های پلاستیکی خارجی، به نسبت کفش‌های پلاستیکی ایرانی بسیار بهتر است. در مورد کفش‌های پارچه‌ای نیز تفاوت به برند تولیدکننده کفش بستگی دارد. برای مثال کیفیت پارچه به‌کاررفته در کفش‌های تولیدی برندهای مطرح مانند نایک یا آدیداس بسیار باکیفیت است اما کیفیت پارچه بسیاری از کفش‌های خارجی از رقبای ایرانی آن‌ها پایین‌تر می‌باشد.

اگر به دنبال خرید کفش چرمی یا پارچه‌ای هستید، کفش‌های ایرانی باکیفیت جنس پارچه و چرم بسیار خوبی دارند و با قیمت مناسب‌تر می‌توان آن‌ها را خریداری کرد اما اگر قصد خرید کفش‌های پلاستیکی را دارید، کفش‌های خارجی گزینه بهتری به‌شمار می‌آیند.

تفاوت در انعطاف کفش‌های ایرانی و خارجی

انعطاف‌پذیری یکی دیگر از مولفه‌های مهم در مقایسه کفش های داخلی و خارجی به‌شمار می‌آید؛ چرا که این مولفه در کفش‌های پیاده‌روی، برخی مدل‌های ورزشی، روزمره و اسپرت اهمیت بسیار زیادی دارد. هرچه انعطاف‌پذیری کفش بالاتر باشد، استفاده طولانی‌مدت از آن آسان‌تر است. انعطاف‌پذیری کفش باعث می‌شود که در استفاده طولانی‌مدت به مفصل مچ و تاندون‌های پا، فشار کم‌تری وارد شود.

باتوجه‌به این که کفی کفش در انعطاف‌پذیری آن بیشترین تاثیر را دارد، کفش‌های خارجی به علت استفاده از متریال باکیفیت‌تر در آن‌ها انعطاف‌پذیری بهتری دارند. البته باید اشاره کرد که انعطاف‌پذیری بسیاری از کفش‌های جدید داخلی نیز مناسب است اما به‌طورکلی اگر انعطاف‌پذیری کفش برای شما اهمیت دارد، کفش‌های خارجی انتخاب بهتری برای شما هستند.

مقایسه کفش های داخلی و خارجی از نظر کیفیت کفی

شاید بتوان گفت که کیفیت کفی مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین مولفه در کیفیت کفش است؛ چرا که راحتی کفش ارتباط مستقیمی باکیفیت و ضخامت کفی آن دارد. همچنین تمام فشار زمین از طریق کفی به پای افراد منتقل می‌شود و کفی باید تا حد ممکن این فشار را جذب و در تمام نقاط پا پخش کند.

کفی بیشتر کفش‌ها از جنس پلاستیک فشرده و نرم است. از آن‌جایی که در ساخت کفی کفش‌های خارجی از تکنولوژی روز دنیا برای پخش فشار پا در تمام نقاط کفی استفاده می‌شود، این کفش‌ها در مقایسه با کفش‌های ایرانی از کفی باکیفیت‌تر و ضخیم‌تری برخوردار هستند. کفی برخی کفش‌های ایرانی مانند کفش‌های چرم و طبی بسیار باکیفیت بوده و توان رقابت با کفش‌های خارجی را دارند اما عموما کفی کفش‌های خارجی نرم‌تر و منعطف‌تر هستند.

مقایسه کفش‌های ایرانی و خارجی از نظر زیبایی و طراحی

در کنار تمام مولفه‌هایی که در کیفیت کفش‌های داخلی و خارجی تاثیرگذار هستند، طراحی ظاهری این کفش‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. افراد برای انتخاب کفش موردنظر خود، در ابتدا به ظاهر آن توجه می‌کنند. یک کفش هرچه قدر هم که باکیفیت بوده اما ظاهر زیبایی نداشته باشد، فروش خوبی نخواهد داشت.

یکی از مولفه‌هایی که کفش‌های ایرانی در آن با کفش‌های خارجی رقابت برابری دارند، طراحی ظاهری است. کفش‌های ایرانی، به‌خصوص کفش‌های اسپرت طراحی بسیار نزدیکی به طراحی کفش‌های خارجی دارند و افراد در بسیاری از موارد تفاوت کفش‌های داخلی و خارجی را ازروی ظاهر آن‌ها تشخیص نمی‌دهند.

تفاوت قیمت کفش‌های داخلی و خارجی؛ فاصله معنادار قیمت!

یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در مقایسه کفش های داخلی و خارجی، قیمت این کفش‌ها است. در این مولفه کفش‌های ایرانی با فاصله زیاد می‌توانند کفش‌های خارجی را پشت سر بگذارند؛ چرا که به دلایل مختلف مانند نیروی ارزان کار، عدم پرداخت مالیات و هزینه گمرک، می‌توان کفش‌های ایرانی را با قیمتی بسیار مناسب‌تر از کفش‌های خارجی خریداری کرد.

باید اشاره کرد که این تفاوت قیمت میان کفش‌های باکیفیت ایرانی و خارجی است و کفش‌های خارجی بی‌کیفیت قیمتی نزدیک به کفش‌های داخلی باکیفیت دارند. باتوجه‌به کیفیت کفش‌های داخلی، قیمت آن‌ها بسیار مناسب است و افراد می‌توانند با هزینه‌ای مناسب، یک کفش خوب و بادوام خریداری کنند.

مقایسه کفش های داخلی و خارجی؛ تفاوت در جزئیات است!

شاید مقایسه کفش های داخلی و خارجی باتوجه‌ به سابقه زیاد شرکت‌های خارجی در تولید کفش، مقایسه درستی نباشد اما باتوجه ‌به قیمت بسیار بالای کفش‌های خارجی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای کفش‌های خارجی، با پرداخت هزینه‌ای کمتر، کفش‌های ایرانی را خریداری کنند. در برخی از مولفه‌ها کفش‌های خارجی کیفیت بهتری دارند اما کفش‌های ایرانی نیز در مولفه‌هایی مانند قیمت و کیفیت چرم و پارچه می‌توانند با مدل‌های خارجی رقابت کنند. باید اشاره داشت که توجه به جزئیات در کفش‌های خارجی یکی از مولفه‌هایی است که می‌تواند عامل برتری آن‌ها نسبت به کفش‌های ایرانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره واتساپ