رنگ سال را چه کسی انتخاب میکند؟

امسال چه رنگ هایی مد هستن؟

تا حالا به این فکر کردید که چه کسی و بر چه اساسی رنگ سال را انتخاب می کند؟

در واقع چند سالی هست که باب شده در ابتدای سال نوی میلادی، رنگی به عنوان رنگ سال انتخاب شده و علاقه مندان به مد و فشن، تمایل دارند از آن به عنوان رنگ غالب استایل خود استفاده کنند؛ همچنین رنگ سال را در استایل سلبریتی ها و روی فرش قرمزها زیاد می بینیم. شاید برایتان سوال باشد که چه کسی رنگ سال را برمی گزیند؟ یا اصلا رنگ سال 2022 چیست؟ برای تابستان پیش رو چه رنگ های شاد و جذابی مُد هستند؟ رنگ سال را با چه رنگ هایی ترکیب کنیم تا یک استایل درخشان بسازیم؟ در این مقاله به طور مفصل در این مورد صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

رنگ سال را چه کسی انتخاب میکند؟

“موسسه رنگ پنتون” که زیرمجموعه شرکت بزرگ و معروف پنتون به شمار می رود، به عنوان یک مرکز مشاوره انتخاب رنگ سال در سطح جهان شناخته می شود. مجموعه پنتون از نظر هویت برند و هویت بصری برند به شرکت ها مشاوره داده و برای محصولات مختلفی که یک شرکت یا برند تولید میکند، پالت رنگی اختصاصی طراحی میکند. همچنین شرکت پنتون تحقیقات گسترده ای در حوزه روانشناسی رنگ ‌ها و تاثیر استراتژیک رنگ‌ ها بر احساسات افراد دارد و به جرئت می توان گفت که تاثیرگذارترین مجموعه جهان در زمینه انتخاب رنگ سال است.

رنگ سال 2022 چیست؟

Very peri ؛ رنگ جذابی ست که برای سال 2022 انتخاب شده است. این رنگ با ترکیبی از آبی و قرمز، آرامش را در کنار نشاط برایتان به ارمغان می آورد. وری پری در طیف رنگی آبی قرار دارد که مقداری قرمز هم به ترکیبات آن اضافه شده است. به این ترتیب شما گرم ترین حالت ممکن از آبی را خواهید داشت. این رنگ خاص و منحصربه فرد، در کنار شور و هیجانی که ترکیبات قرمز به آن میدهد، می تواند خلاقیت شما را پرورش داده و قلب شما را سرشار از آرامش و حس خوب کند. در واقع برای طراحی وری پری، هر دو عنصر آرامش و هیجان در نظر گرفته شده تا در این استرس و نگرانی دوران همه گیری کرونا را تسکین دهد.

مدیر اجرایی شرکت پنتون در مورد انتخاب رنگ سال 2022 می گوید: «دنیا در حال تغییر است و ما هم به رنگ‌ های تازه‌ ای نیاز داریم تا حس آرامش و اعتماد را در افراد زنده کند.»

وری پری را میتوان رنگی در طیف بنفش هم دانست؛ که در کنار شادابی و پویایی، جزو جذاب ترین رنگهای ترند شده در دنیای مد و فشن به شمار می آید. اما وری پری نسبت به رنگهای سالهای قبلی خاص تر می باشد؛ چرا؟ چون شرکت پیتون بعد 22 سال، یک رنگ جدید و منحصربه فرد ساخته و آن را به بازار عرضه کرده است. در واقع شرکت پیتون این رنگ برای زمانی ساخته که جهان از نقطه اوج همه گیری کرونا عبور کرده و برای بازگشت به زندگی عادی آماده می باشد. زندگی عادی در دنیایی که دیگر استانداردهایش تغییر کرده است! در واقع وری پری تلفیقی از دنیای مجازی و واقعی می باشد که به شما احساس زندگی در دنیایی نوین را به ارمغان می آورد.

حالا شاید برایتان جالب باشد رنگ های مناسب برای ست کردن با وری پری را بشناسید. اگر از طرفداران دنیای مُد باشید، قطعا علاقمندید که از این رنگ در استایل خود استفاده کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ترکیب وری پری با صورتی؛ تلفیقی شاداب و دخترانه!

وری پری را هم مثل بقیه تناژهای بنفش می توان به زیبایی با رنگ صورتی ترکیب کرد. البته این ترکیب چندان جیغ و زننده نیست و وقار بیشتری به استایل شما خواهد بخشید. ترکیب وری پری با صورتی خوش رنگ، می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد که چندان هم توی چشم نیست!

ترکیب وری پری با تنالیته‌های بنفش؛ خاص و دوست داشتنی!

وری پری امسال را می توانید به زیبایی با دیگر طیف های رنگ بنفش ترکیب کرده و یک استایل منحصربه فرد بسازید. این رنگ را می توانید به زیبایی با بنفش های تیره تر در دو سر طیف قرمز و آبی ست کرده و ترکیبی بی نظیر بسازید. این رنگ آرام و جذاب را هر چقدر دوست دارید در استایل خود استفاده کنید؛ امسال سال شماست!

ترکیب آبی و بنفش وری پری؛ سرشار از امید و آرامش!

اگر می خواهید استرس ناشی از این دو سال همه گیری کرونا را تسکین داده و آرامش از دست رفته خود را بازیابید، حتما به سراغ ترکیب آبی و بنفش بروید! این ترکیب هنرمندانه آرامش و امیدی که برای سال جدید نیاز دارید را برایتان به ارمغان می آورد. این ترکیب شاد و جذاب نه تنها در تابستان، بلکه برای استایل های زمستانه هم بی نظیر خواهد بود!

ست بنفش وری پری و کرم؛ غلبه آرامش بر هیجان!

همانطور که گفتیم، وری پری تلفیقی از رنگ های آبی و قرمز است که بخش آبی، آرامش و وقار را به همراه داشته و بخش قرمز، هیجان را به آن می بخشد. اگر می خواهید بخش باوقار این رنگ غالب باشد، ترکیب بنفش وری پری و کرم را از دست ندهید. درست است که وری پری رنگی جدید در پالت رنگی پنتون به شمار می رود، با این حال نگران ست کردن آن نباشید چون رنگ های زیادی هست که لازم است حتما باید آنها را با این بنفش جذاب ست کنید. وری پری را می توان به زیبایی با تنالیته های رنگ زرد ترکیب کرده و از جذابیت آن لذت بُرد.

ترکیب بنفش وری پری و قرمز؛ هیجان بالاتر!

اگر رنگی در نقطه مقابل سبز و آبی می خواهید و به دنبال هیجان بیشتر هستید، حتما ترکیب وری پری و قرمز را امتحان کنید. ترکیب بنفش با قرمز شور و حرارتی وصف ناپذیر به استایل شما می بخشد تا از تماشای هیجان درون آینه لذت ببرید. در واقع وری پری به خودی خود آرام و متین است و اگر قصد دارید کمی چاشنی حرارت به آن اضافه کنید، چه چیزی بهتر از یک قرمز خوش رنگ؟ این ترکیب یک تعادل جذاب میان رنگ های سرد و گرم ایجاد خواهد کرد.

ترکیب بنفش وری پری و نارنجی؛ نماد سرزندگی!

اگر چندان تمایلی به استفاده از رنگ قرمز ندارید، با این حال دوست دارید که ترکیبی شاد و هیجان انگیز با وری پری بسازید، بهتر است به سراغ رنگ شگفت انگیز نارنجی بروید. به جرئت می توانیم بگوییم که یکی از بهترین انتخاب ها برای ترکیب با رنگ وری پری به شمار می رود. نارنجی روشن یک مکمل جذاب برای وری پری است که آرامش و هیجان را یکجا برایتان به همراه دارد.

ترکیب بنفش وری پری و سبز؛ عجیب و دوست داشتنی!

شاید با خودتان بگویید این یک شوخی است! چطور می شود بنفش را با سبز ترکیب کرد؟ کافیست یک بار این ترکیب را امتحان کنید تا عاشقش شوید! این دو رنگ به خوبی یکدیگر را تقویت کرده و مکمل هم می شوند. این ست فوق العاده را می توانید با سبز تیره یا روشن یا رنگ پاستیلی ترکیب کرده و از آن لذت ببرید.

ترکیب بنفش وری پری با رنگ های خنثی؛ ریسک کمتر!

اگر قصد دارید در استفاده از رنگ 2022 کمی احتیاط به خرج دهید، حتما به سراغ رنگ های خنثی بروید. این رنگ ها به زیبایی با هر رنگی ست شده و هیچوقت شما را ناامید نخواهند کرد. سفید، مشکی و خاکستری رنگ هایی هستند که به شما در تکمیل استایلتان کمک کرده و ریسک کمتری هم به همراه دارند. اما اگر قصد دارید از رنگ های خنثی استفاده کنید، نباید چندان انتظار هیجان انگیز بودن را داشته باشید؛ با این حال این ترکیب به خودی خود منحصربه فرد بوده و استایلی خاص و رسمی برایتان به ارمغان می آورد تا در موقعیت های رسمی هم از قوانین مُد پیروی کنید.

استایل مونوکروم و رنگ سال!

در واقع به ترکیب آیتم های مختلف یک لباس با رنگ یکسان، استایل مونوکروم گفته می شود. با توجه به جذابیت های این رنگ، انتظار داریم وری پری به پایه ثابت استایل های مونوکروم تبدیل شود. البته اگر به دنبال یک استایل مونوکروم جذاب تابستانه هستید، حتما به سراغ ترکیب آن با وری پری بروید!

همانطور که در مقدمه گفتیم؛ قصد داریم به رنگ های ترند تابستان 2022 هم بپردازیم؛ پس ادامه این مقاله را از دست ندهید!

رنگ های ترند تابستان 2022

همه ما تابستان را با رنگ های شاد و هیجان انگیز می شناسیم. اما تابستان امسال بیشتر به دنبال چه رنگ هایی باشیم؟

رنگ لیمویی؛ شروعی تازه!

لیمویی همیشه احساس تازگی و خنکی را برای ما تداعی کرده و یکی از بهترین گزینه ها برای بهار و تابستان 2022 خواهد بود. پیراهن های ساتن کوتاه مردانه و زنانه در کنار صندل های دوست داشتنی جذاب می تواند ترکیبی بی نظیر برایتان به ارمغان بیاورد. شاید به دلیل نئونی بودن، مورد پسند همه افراد نباشد، زیرا قطعا نگاه ها را به سوی شما جلب خواهد کرد. اما اگر از اعتماد به نفس خوبی برخوردار بوده و دوست دارید در مرکز توجه باشید، حتما لیمویی را در اولویت قرار دهید!

نارنجی پرتغالی؛ نشاط پاییزی و شادی تابستانه!

سال 2022 سالی ست که رنگ های شاد و پر انرژی حکمفرایی خواهند کرد. اگر از علاقه مندان به رنگ های سرزنده و شاداب هستید، این نارنجی قوی و درخشان دوست داشتنی را از دست ندهید. البته از آنجایی که این رنگ حسابی گرم و قوی می باشد، پس بهتر است آن را با رنگ هایی مثل آبی یا سیاه ست کنید.

سبز چمنی؛ نمادی از زندگی و طراوت!

سبز چمنی قرار است به یکی از بهترین های تابستان 2022 تبدیل شود پس در انتخاب آن شک نکنید. این رنگ پخته و پرانرژی شما را در هر جمعی به رخ کشیده و حسابی در تنتان خواهد درخشید. از آنجایی که این رنگ از سبز قدرت بالایی دارد، بهتر است به سراغ رنگ های متعادل کننده برای ترکیب با آن بروید تا دیگر توی ذوق نزند. رنگ های متعادل کننده برای ترکیب با سبز چمنی می تواند کرم یا روشن یا رنگ های خنثی مثل خاکستری باشد.

رنگ زرد و سایه های آن؛ یک انتخاب پرانرژی!

در سال 2021 ترکیب زرد و خاکستری تلاش کرد تا مردم را دوباره به حس امید و سرزندگی برساند و در سال 2022 هم رنگ زرد انبه ای همچنان به عنوان یکی از ترندهای دنیای مُد یکه تازی می کند. زرد انبه ای انرژی را فوران کرده و احساس انرژی وصف ناپذیری را برایتان به همراه می آورد. این رنگ پرطرفدار سال 2022 می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای یک استایل شاد و هیجان انگیز تابستانه باشد. این رنگ برای شال و مانتوی تابستانه و همچنین کفش های عروسکی با نمک، یا حتی لباس شنا، انتخابی هوشمندانه خواهد بود. در بهار و تابستان 2022، رنگ زرد و سایه های آن پایه ثابت کمد لباس ما خواهند بود تا همواره حس نشاط را به زندگی هایمان تزریق کنیم. این تابستان، بهترین زمان برای یکه تازی رنگ زرد است و باید علاوه بر کره ای، لیمویی با سایه های سبز، پرتغالی با سایه های نارنجی و.. منتظر انواع دیگری از زر هم باشیم.

صورتی خوش رنگ؛ تداعی کننده شکوفه های بهاری!

صورتی را هیچگاه نمی توان از کمد لباس های بانوان حذف کرد. خوشبختانه امسال هم صورتی یکی از آنهایی هست که حرف اول را می زند. ترکیب شال و صندل صورتی پر رنگ با مانتوی سفید یا کرم می تواند انتخابی هنرمندانه برای تابستان 2022 باشد. پس حسابی از این ترکیب لذت ببرید.

سفید و کرم؛ دو رفیق قدیمی و جدا نشدنی!

سفید و کرم در پالت رنگی خنثی حسابی پرطرفدارند و می توانند یک استایل بی نظیر برایتان بسازند. کت و شلوار سفید به همراه شال کرم و کتانی سفید یک تیپ بی نظیر خواهد بود؛ پس در امتحان آن اصلا شک به دل راه ندهید! همچنین این ترکیب از آنهایی ست که در کنار جذابیت خیره کننده بسیار آرام و دوست داشتنی ست. اگر قصد دارید در یک دورهمی یا قرار دوستانه، با وقار به نظر برسید، این استایل را در اولویت قرار دهید.

تا اینجا در مورد ترکیب رنگ سال با استایل صحبت کردیم؛ اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که برخی افراد دوست دارند از این رنگ در دکوراسیون خانه خود هم استفاده کنند پس اگر شما هم کنجکاو شدید در این مورد بیشتر بدانید، در بخش پایانی مقاله با ما همراه باشید.

رنگ سال و دکوراسیون منزل!

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید خلاقیت و جسارت را در طراحی داخلی منزل خود به کار ببرید، پس رنگ سال را فراموش نکنید. این رنگ در کنار آرامش، جذابیت و کشش بالایی داشته و می توانید از مبل، بافت و پارچه هایی با این رنگ در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. وری پری می تواند به طراحی خانه شما جان داده و حسابی به آن رنگ و لعاب بدهد. اما به این نکته توجه داشته باشید که لازم نیست این رنگ در طراحی داخلی چندان چشمگیر باشد، در واقع حتی المان کوچکی از این رنگ می تواند تغییرات بزرگی ایجاد کند.

 

کلام آخر: رنگ سال همیشه برای علاقه مندان به دنیای مد و فشن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این مقاله سعی کردیم به موارد مختلفی پیرامون رنگ سال 2022 بپردازیم. فروشگاه کفش زاراجوتی با ارائه بهترین و جدیدترین انواع کفشها با رنگهای ترند برای ساختن یک استایل جذاب در کنار شماست. منتظر شما هستیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره واتساپ